25. syyskuuta 2016

YLPEYDEN HETKI


Eilen sain kokea valtavan onnistumisen tunteen. Olin ylpeä itsestäni. Olen edelleen, enkä ihan heti muista, milloin olisin viimeksi ollut niin aidosti tyytyväinen itseeni. Perinteisesti suomalaisessa kulttuurissa pitäisi kai aina vähätellä itseään. No eihän tämä nyt mitään. Pikku juttu. Sellaista oikein masentavaa ja epäkannustavaa ajattelua. Itsestään pitää ja saa olla ylpeä! Se on mielestäni aivan eri asia kuin nokkavuus tai pröystäily.


Tämän kuvissa esiintyvän purkin täyteen saaminen itse siemenestä kasvatetusta ja itse kuivatusta tillistä oli  jonkunlainen symbolinen hetki alkavalla kotipuutarhurin urallani. Eikö silloin ole ihan okei taputtaa itseään selkään. Hyvä minä! Teen haaveistani totta askel kerrallaan. Minulla on monia haaveita. Monia olen toteuttanut ja monia kohti askellan hitaasti, mutta varmasti. Yksi haaveistani on ollut itse kasvattaa ja kuivattaa yrttejä talveksi. Tadaa! Elämäni ensimmäinen purkki on nyt täytetty ja maustehyllyyn nostettu. Kai samalla olen ajatellut, että jos tässä onnistun ja viitseliäisyyteni riittää, onnistun varmasti monessa muussakin puutarhahaaveessani.


Tänään haastan kyllä ihan jokaisen miettimään tätä: 
Mistä juuri sinä olet itsessäsi tänään ylpeä?

Virkistävää ja hyvän mielen täyteistä sunnuntaita <3


22 kommenttia:

  1. Vau, minulta tuo ei onnistunut. Suurin osa tilleistä märkäni lavakaulukseen jatkuvien sateitten vuoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei tänä vuonna sitä ongelmaa ollut. Viime vuonna kasvu oli kyllä hyvinkin heikkoa paikoitellen juuri märkyyden takia. Silloin minulla oli monenlaista yrttiä, vaan eihän siitä paljon mitään tullut.

      Poista
  2. Todella hyvän mielen postaus ❤ aivan upeaa! 😍 hyvä sinä 😊 siitä se lähtee ❤

    Sunnuntain iloa 💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Tämä oli kyllä itselle hyvä muistutus. Viime päivinä kun on tullut liikaa mietittyä mitä kaikkea on tekemättä. Oli jo aikakin kääntää ajatukset takaisin oikeaan suuntaan! :) Siitä saa niin paljon virtaa arkeen!

      Poista
  3. Hyvä sinä. :) Tiedän tunteen! Oon niin onnellinen kasvihuoneen tomaattisadosta - ajatella, mitä pienen pienestä siemenestä oikein kasvaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Se on kyllä mahtava tunne kun onnistuu jotain itse kasvattamaan syöntikelpoiseksi! Minulla on tomaatit ja itse asiassa koko kasvihuone vasta haaveiluasteella :)

      Poista
  4. Ihana postaus! Ja, kaunismaustepurkki itse säilöttynä talven herkkuihin!

    VastaaPoista
  5. Itsestään TOSIAAN täytyy olla tyytyväinen <3

    VastaaPoista
  6. Tästä saa ja pitääkin olla ylpeä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se mukavalta tuntuu, kun jossain projektissa onnistuu <3 Oli se sitten pieni tai suurempi asia :)

      Poista
  7. Hyvä sinä!! Tuo on niin mahtava tunne tuo onnistumisen tunne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Onneksi niitä onnistumisen tunteita voi saada monenlaisista asioista :)

      Poista
  8. Ihana postaus <3 Hyvä Sinä!! :)

    VastaaPoista
  9. Hyvä sinä! Jokaisesta pienestäkin onnistumisesta saa olla ylpeä ja iloita. Mä kuivaan lipstikka ja sekoitan sitä laadukkaan merisuolan kanssa. Siitä sitten rouhin keittoihin. Maistuu vähän lihaliemikuutiolta (mä kun olen sipulille allerginen). Helppo ja kiva toteuttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Minun mummu kertoi aikanaan, että hän käytti ennen suolaa ja lipstikkaa jauhelihakeiton mausteena. Minulle kuitenkin lipstikka on täysin vieras. Meillä ei ole enää käytetty ruoassa lihaliemikuutioita, joten nytpä täytyykin laittaa harkintaan, josko kokeilisi kasvattaa lipstikkaa ensi vuonna. Olisi aivan ihana sekoitus tuollainen! Oikein paljon kiitoksia hyvästä vinkistä!

      Poista
  10. Hyvä muistuttaa tuosta asenteesta! Hyvä sinä, onnistuit! Kyllä olen myös ylpeä monestakin asiasta - kun vain muistan olla :). Itse asiassa olin juuri samoissa hommissa viikonloppuna, joten ymmärrän ylpeyden tunteesi tismalleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta. Kun vain muistaisi olla ylpeä ja tyytyväinen asioista, joita saa aikaan. Jotenkin se tahtoo arjessa unohtua.
      Kiva kuulla, että siellä on ollut samanmoiset puuhat menossa :) Antoisaa touhua ja voi miten mukavaa onkaan käyttää itse tehtyjä ja kasvatettuja juttuja kasvukauden loputtuakin!

      Poista
  11. Tillissä muuten maistuu yllättävän hyvin toi maku. Hienoa kun onnistuit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilli on kyllä hyvä mauste niin tuoreena, pakastettuna kuin kuivattunakin :) Itse leikkelin sitä pikkupussin verran myös pakkaseen. Ihanan tuoreen makuista tulee niin!

      Poista

Kiitos kommentista! :)