16. tammikuuta 2016

BANAANIPANNARIT - TERVEELLISEMPI HERKKU



Ihanaa viikonloppua!


On aika vaihtaa ternimaitopannari ja lätyt terveellisempään versioon. Mikäs sopisikaan paremmin tähän kuin pieni, helppo resepti. Bongasin syksyllä Instagramista tämän Kokokanelin vinkkaaman lehdestä poimitun ohjeen. Testasin reseptin ja se oli niin maukas ja nopea, että tämän pakko on jakaa täällä blogissa!






------------------------------------------------

BANAANIPANNUKAKUT
eli proteiinipannari

4 kananmunaa
2 banaania
1dl kaurahiutaleita

Sekoita kaikki aineet tehosekoittimessa tai sauvasekoittimella sileäksi ja paista pannulla.


------------------------------------------------






 Tämä on siitä uskomaton ja hauska resepti, että nämä maistuvat meidän koko perheelle. Syksyllä laitoin taikinaan hunajaa, mutta se on täysin tarpeeton lisä. Kunnon kypsä banaani takaa makeuden ja näillä saa kyllä pahimman makean nälän taltutettua hieman terveellisemmin.

Pannareiden kaveriksi voi laittaa esimerkiksi pilkottuja hedelmiä ja / tai marjoja. Meillä näitä popsittiin tällä viikolla mustikoiden ja maustamattoman maitorahkan kera. Aiemmin olen tehnyt lisukkeeksi herkullisen mustikkasmoothien.






Rahkojakin meillä syödään, mutta lisää terveellisempiä herkkuja ja välipaloja saisi kyllä listalle löytyä! Proteiineja ja hiilareita pitää saada ehdottomasti riittävästi, jotta jaksaa tehdä fyysistä työtä. Lihakset tarvitsevat ravintoa ja välillä koen hyvin haastavaksi meidän "pääkokkina" taata erityisesti meille aikuisille riittävän proteiinin saannin. Samalla haluan välttää jälkkäreissä ja kahvitauon tarjottavissa turhat sokerit, sekä muut ravintoköyhät tuotteet. Toki meillä herkutellaan välillä pullilla sun muilla, mutta jokapäiväiseen ruokavalioon ne eivät sovi. 


Mitä teillä syödään terveellisemmäksi jälkkäriksi, välipalaksi tai kahvipöydän herkkuna?




18 kommenttia:

  1. Kuulostaapas hyvältä, nam :)

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat kuvat. Meilläkin nautitaan tätä välillä välipalana. :) smoothie on meillä myös kovassa käytössä ja tuoreita taateleita syödään kahvin kanssa päivittäin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi taatelit kuulostavat herkulta! Eipä ole käynyt mielessäkään. En kyllä tiedä suostuuko isäntä niihin koskemaan :D Kiitos vinkistä! Aion testata.

      Poista
  3. Mulla on banaaniletut kokonaan vielä kokeilematta, pitäiskin viimein testata! Maailman paras pannari on meillä herkku jota tehdään melkein viikottain :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä olivat kyllä testaamisen väärti ainakin meillä :) Maailman paras pannari on myös hyvää!

      Poista
  4. Banaaniletut on kyllä niin hyviä että itse tulee tehtyä näitä tosi usein :) Olen laittanut vain munia ja banaania, voisi kyllä kokeilla lisätä sekaan myös noita kaurahiutaleita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulun ajan meillä pidettiin näistä taukoa, mutta muuten on kyllä tullut tehtyä. Kaurahiutaleet antavat varmaankin paksumpaa rakennetta ja kuitua lisää :) Itse en ole kokeillut ilman.

      Poista
  5. Kiitos ohjeesta, näitä täytyy kokeilla :) Meillä syödään välipalaksi paljon hedelmiä ja marjoja, smoothie on suosikki samaten rahkat, eli mielenkiinnolla luen täältä uusia vinkkejä myöskin :) Kaunista viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on nyt koitettu taas petrata hedelmien syönnin suhteen :) Täytyy koittaa etsiä lisää helppoja ja terveellisiä reseptejä :) Kiitos <3

      Poista
  6. Meilläkin on banskuletut kokeiltavien listalla. Ihan vain jo senkin takia, että mulla on nyt vehnä kokonaan pois ruokavaliosta. Enkä mä kyllä tota kauraakaan saa syödä.:D Toivottavasti pelkästään banaanista ja kananmunasta tulee myös hyvii plätyi.:) Terveelliset herkut tuntuu välillä haastavalta. Karkkihimoa ollaan koitettu taltuttaa taateleilla ja kylläpä olin ylpeä, kun pojalle tarjottiin suklaaherkkua, mutta hän halusikin mielummin sen kuivatun taatelin!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti toimii varsin hyvin ilman kauraa, joten ei muuta kuin kokeilemaan :)
      Taatelia olen käyttänyt vain kakuissa, mutta nyt täytyy kyllä kokeilla kahvipöydässäkin sellaisenaan makean nälkään :)
      Minäkin olen ollut niin tyytyväinen kun pikkuneidille maistuu nämä äidin terveellisemmät vaihtoehdot niin mainiosti :)

      Poista
  7. Mäkin olen muutaman kerran näitä tehnyt ja voi että ovat hyviä :)

    VastaaPoista
  8. Paljonko yhdestä tämmösestä satsista tulee pannareita? �� jos yhdelle tekee niin kannattaako puolittaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensimmäisessä kuvassa on koko satsi. Hyvin voi puolittaa annoksen, jos yhdelle tekee. Saattaa sittenkin jäädä parille kertaa syömistä :) Meillä on brunssilla riittänyt hyvin neljällekin ohjeen mukainen määrä.

      Poista

Kiitos kommentista! :)